Excursió a la Serra dels Bufadors

Avui hem anat a la Serra dels Bufadors, un lloc molt interessant i no massa lluny dels grans nuclis propers a Barcelona.

Des de Sant Quirze de Besora es puja per la carretera de Vidrà cap a Santa Maria de Besora i d’allà per una antiga pista actualment cimentada s’arriba al coll de Beví. Nosaltres hem fet l’itinerari per la carena, pujant primer al turó de Bufadors gran i després baixant cap a darrera del petit que és on es veuen més bufadors. Es tracta d’una zona amb una disposició geològica especial que fa que en dies de vent se senti xiular en passar per les parets i avencs que hi ha per la zona. Apart dels bufadors l’entorn té un encant especial, la vegetació és espectacular, hi ha com un microclima, tranquil·litat, arbres caiguts, falgueres grans, molta molsa, se senten molts ocells, … val la pena.

Ens havíem proposat trobar un itinerari que tornés pel vessant nord de la serra sense arribar a Llaers, enlloc de tornar per la pista del vessant sud que fàcilment torna al coll inicial. Amb l’ajuda de Wikiloc i el navegador i fent alguna marrada ens n’hem sortit.

Un cop hem deixat la zona dels Bufadors hem baixat en direcció a Montsull i Hostal de la Serra, però un cop creuada la Riera de Llaers enlloc de fer cap a Montsull hem anat direcció est cap als Quintars de la Casanova. És la part més complicada de l’excursió, hem perdut el camí. S’ha de pujar bastant, quasi fins dalt una petita carena boscosa per sobre dels 800 metres, on es troba un camí que baixa dret altre cop fins la riera. Es creua aquesta per unes pedres, avui portava molta aigua perquè aquests dies s’hi fan tempestes cada dia, i seguint el camí s’arriba a una pista que va vorejant la riera en direcció est. Finalment un altre tram de pista en direcció nord ens porta a la carretera de Llaers, a un quilòmetre de on tenim el cotxe, passant per la Font d'en Pau.

Una excursió curta i de poc desnivell que visita uns llocs molt interessants. Quan hem arribat al cotxe s’ha posat a descarregar la tempesta que havien anunciat els meteoròlegs.